Zmień swoją pracę szybko i skutecznie – podstawowe porady

Większość osób marzy o ciekawej i dobrze płatnej pracy. Niestety nie każdemu udaje się taką znaleźć. Aby zwiększyć swoje szanse na sukces zawodowy, należy się dobrze przygotować do kontaktu z potencjalnym pracodawcą zgodnie z zasadą, że pierwsze wrażenie można wywrzeć tylko raz.

Jak szybko i skutecznie zmienić pracę?

Poszukiwania pracy warto rozpocząć od wizyty w lokalnym urzędzie pracy, choćby po to, by uzyskać status bezrobotnego uprawniający do bezpłatnego korzystania publicznej służby zdrowia. Niestety jakość ofert pracy w państwowych pośredniakach jest zwykle niska, dlatego nie należy przejmować się brakiem interesujących wakatów. Dobrym rozwiązaniem jest regularne przeglądanie serwisów ogłoszeniowych oraz lokalnej prasy. Coraz więcej pracodawców poszukuje kandydatów do pracy poprzez serwisy społecznościowe. Warto pamiętać, by podczas szukania pracy nie ograniczać się wyłącznie do ofert w obrębie miejsca zamieszkania.

Po znalezieniu ciekawej oferty pracy, trzeba dokonać zgłoszenia na wolne stanowisko. Aby to zrobić, należy wcześniej przygotować CV oraz list motywacyjny.

Prawidłowo skonstruowany życiorys powinien być

  • czytelny,
  • rzetelny,
  • zwięzły,
  • chronologiczny.

W CV muszą znaleźć się dane osobowe kandydata, a także informacje na temat wykształcenia oraz dotychczasowego doświadczenia zawodowego. Pisząc list motywacyjny, warto podkreślić własne zalety, a także wyjaśnić swoje zainteresowanie wybranym stanowiskiem pracy.

Najlepsi kandydaci zostaną zaproszeni na rozmowę o pracę. Aby zwiększyć swoje szanse na zatrudnienie, należy zadbać o schludny wygląd, pozytywne nastawienie oraz kulturę osobistą.